Beställningar

Ingen registrering krävs för att kunna handla via nätbutiken Lautapelit.fi. Det underlättar dig dock vid framtida köp ifall du är registrerad, och möjliggör även att vi kan erbjuda dig ännu bättre kundservice.

Summan av innehållet i din varukorg syns på varje sida, vid sidans högra kant. Om du för kursorn över ordet "Varukorg", ser du även vilka produkter du läggt i korgen. Om du vill, kan du undersöka varukorgens innehåll noggrannare, genom att klicka på funktionen "Varukorg".

Genom att trycka på funktionen "köp nu", öppnar du ett nytt fönster, där du kan välja hur många exemplar av en produkt du vill beställa. Då du bekräftar mängden exemplar med funktionen "köp", kommer du automatiskt till kassan. Om du däremot vill fortsätta spelhandlandet innan du förflyttar dig till kassan, bör du kryssa av rutan; "jag fortsätter automatiskt till varukorgen".

När du är färdig att förflytta dig till kassan, klickar du på funktionen "varukorg", som finns till höger på sidan. Vid kassan kan du kontrollera innehållet i din varukorg, och välja bort produkter. Du kan även tömma hela varukorgen.

Om du inte är en registrerad användare, måste du i det här skedet ge dina kontaktuppgifter. Alla fält markerade med en asterisk (*), är obligatoriska. Om du är en registrerad användare, sparas dina kontaktuppgifter automatiskt i samband med din första beställning. I fortsättningen behöver du endast logga in, så fylls kontaktuppgifterna i automatiskt. Ifall dina kontaktuppgifter är felaktiga, eller har ändrats, kan du göra förändringarna i varukorgen.

Efter att du gett din information, väjer du betalningssätt. Alternativen är de vanligaste bankernas nättjänster, samt kreditkort utfärdade av Luottokunta.

När du kontrollerat innehållet i din varukorg, fyllt i dina kontaktuppgifter och valt betalningssätt, klickar du på kassaapparat- ikonen. Detta tar dig rakt till betalningstjänsten för det betalningsätt du valt. Var noggrann med att klicka dig tillbaka till försäljarens (lautapelit.fi) sidor efter att betalningen är gjord. Om det blir ogjort, kommer det ingen kvittans från bankens nättjänst till vår nätbutik, och din beställning kan fördröjas med flera veckor.

Du får en bekräftelse på din beställning via e-post inom 10 minuter. Om du inte får någon bekräftelse, vänligen kontakta oss via e-post.

Om du har frågor angående din beställning, ta gärna kontakt via e-post eller telefon. Våra kontaktuppgifter hittar du under fliken "kontaktuppgifter".

Leveransvillkor

Vi levererar vidare dina inköp till posten, senast en vardag efter att du har gjort din beställning. Ifall produkten du beställt råkar vara slutsåld, meddelar vi så fort som möjligt om situationen via e-post. Beställningen skickas till din närmaste postkontor eller postanstalt.

När beställningen packats, får du din försändelsekod till den e-post address du angett. Med hjälp av försändelsekoden kan du följa med din försändelse, och hämta paketet då den anlänt i postkontoret. Vi rekommenderar att kontrollera eventuella filter för skräppost på er e-posttjänst, ifall koden inte dyker upp i inboxen. Posten skickar givetvis alltid ett ankomstavi när försändelsen nått postkontoret, men med flera års erfarenhet rekommenderar vi, att ni inte enbart förlitar er på det.

Leveranskostnaderna till postkontor eller postanstalt är 4,90 euro, för en beställning vars summa är mindre än 70 euro. Beställningar som överstiger 70 euro levereras kostnadsfritt. Med din leverans får du en fraktsedel, som fungerar både som kvitto över dina uppköp och som garantisedel. Om du väljer att hämta din beställning från någon av våra affärer, kommer du inte få några levernaskostnader.

I samband med att du valt att hämta upp ditt paket från vår affär, är det bra att påpeka, att du först kan hämta paketet då du fått en bekräftelse om att den är färdig.

Om produkterna du beställt, levereras till en annan address än faktureringsaddressen, utkrävs ett faktureringstillägg på 2,90 euro.

Ovannämnda leveransvillkor gäller endast för leveranser inom Finland .











Problemsituationer och returer

Våra främsta mål är en smidig kundbetjäning och nöjda kunder. Även om vi dagligen gör vårt bästa för att garantera detta, går allting inte konstant enligt planerna. Detta är dock ingen orsak till panik, vår kundservice ger professionell betjäning, även när det gäller snäppet otrevligare ärenden. I reklamationsärenden, strävar vi efter att betjäna kunden snabbt och professionellt. Detta gäller även eventuella returer och andra problemsituationer, exempelvis bristfälliga produkter eller försändelser som tappat bort sig på vägen till dig.

Problem med försändelser

Är din försändelse försenad eller har den gått vilse på vägen? Kontakta vår kundservice på info@lautapelit.fi eller per telefon på 09-622 5560, så reder vi ut problemet med er försändelse.

Returer

Är du inte nöjd med ditt uppköp?
Konsumentskyddslagen garanterar 14 dagars returrätt för produkter som köpts från en näthandel. Se våra Instruktioner för returer.

Obs! Produkter betalda i nätbutiken som valt att hämtas från vår affär, har bytesrätt i 14-dagar, lika som våra andra varor köpta direkt från affären. Det finns alltså ingen returrätt för dessa varor.

Din kundvagn är tom

Villkor

Purchasing from lautapelit.fi on-line store doesn't require for you to register as lautapelit.fi user. Registering will make your future purchases more convenient and makes it easier for us to provide customer service.

You can find your shopping cart with the current total of your purchases on right-hand side of every page. Hovering your mouse over the “shoppingcart” word will show you the contents of your cart and clicking on “shoppingcart” will take you to a page with detailed view of your current shopping cart contents.

Adding items to your shopping cart is done by clicking “Buy Now” button next to the product you wish to purchase. This will open a window which lets you define how many units of this product you wish to add to your cart. Clicking “Buy” will add the products and move you to checkout. If you wish to continue your shopping, remove the check mark from “Continue automatically to the shoppingcart” before confirming the number of items you wish to add to your cart. You can also continue shopping from checkout page.

When you wish to make your purchase, click on the “shoppingcart” button on right-hand side of the page to move to checkout. On this page you can verify the contents of your cart and remove items from it. You can also clear the contents of your whole cart from here.

If you haven't registered as a user, you'll be asked to fill in your contact details now. Fields marked with star are compulsory for completing your purchase. If you are a registered user, your details will be saved during your first purchase. After this on your future purchases, these details will be filled in automatically. Should your saved details have changed or you discover error in them, you can correct them at this point.

After filling in your details you can select the method of payment. Available methods are most Finnish on-line banks and Luottokunta credit cards (Visa/MasterCard).

After verifying the products you wish to purchase, filling in contact details and selecting the payment method, click the cash register button. This will transfer you to the payment system of your bank or credit card company for completing your purchase. Please make sure you return the our site from link provided by your bank after making your payment. Otherwise information about your payment will take long time to reach us.

You'll receive confirmation of your order via email within 10 minutes. If you do not receive a confirmation, please contact our customer service.

If you have any questions about your order, please call us. You'll find our contact details behind the “contact details” link.

Shipping rates & policies:

Your order will be shipped at the latest during the following workday. If any of the items you ordered is temporarily out of stock, we'll contact you immediately via email. Your order will be shipped to your area's post office. Shipping rates are 3,90 euros for orders under 60,00 euros. Orders with total of 60,00 euros or more will be delivered with free shipping. Your shipment will include a packaging list which will be your receipt and act as possible proof of warranty.

When your order is handled, you will receive a tracking number by e-mail to the address you provided when you made the purchase. The tracking number allows you to follow the shipping procedure, as well as pick up the parcel once it has arrived at the post office. If you receive no such number, we encourage you to check the settings and the spam filter on your e-mail provider. The Postal service will also send you a notification slip when your parcel is ready for pick-up, but years of experience makes us recommend you not to solely rely on this.

If you wish to have your order delivered to a different address from your receipt, you'll be charged 2,90 euros extra for the handling.

Above rates and policies apply only to orders delivered in Finland . If you choose a delivery address into a country other than Finland, the system will automatically add the shipping cost based on your choice of delivery method.

Problems and returns

Our main goals will always be happy customers and a well-working customer service, and we daily strive to do our very best in regards to these goals. Unfortunately, sometimes things don't always go according to the plan. But that's no reason to panic. Our customer service will give you professional and swift assistance, also in less pleasant matters, such as missing shipments, faulty products, returns, and other sudden problems.

Shipping problems

Has your shipment been delayed or gone missing?
Please contact our customer service at info@lautapelit.fi, or by phone; +3589-622 5560, and we'll track down your goods .

Returns

Are you not happy with your purchase?
The Finnish Consumer protection laws guarantee a 14-day period of returns for products bought from a web store. See our instructions for Returns and refunds.

De populäraste sökningarna