Om Oss

Förord

På denna sida hittar du användbar information angående Lautapelit.fi:s nätsidor. Vi hoppas att detta erbjuder all nödvändig information, så att våra kunder får en grundlig och bra bild av vårt företag, och våra principer. Ifall du har vidare frågor, eller vill ge feedback, så kan du skicka oss e-post på addressen info@lautapelit.fi.

Allmän bakgrundsinformation

Lautapelit.fi är Lautapelit.fi Oy:s upprätthållna nätsidor

Lautapelit.fi Oy, är ett företag grundat 1996 som specialiserat sig på import, parti-, samt detaljhandel av spel. Detaljhandeln i Helsingfors, ligger på addressen Urho Kekkonens gata 1 (köpcentret Kamppi), 00100, Helsingfors. Vår andra detaljhandel ligger i Tammerfors i köpcentret Ratina. Noggrannare kontaktuppgifter (med telefonnummer) och annan information om affärerna, hittar du vid sidans övre kant under fliken "Kontaktuppgifter"

Lautapelit.fi är även utgivare av finska (och till viss mån svenska) versioner av populära spel, och spel som har nått framgång på världsmarknaden. Förrän ett spel blir godkänt för översättning och utgivning, måste spelet passera det svåraste av alla test; den måste övertyga oss under våra egna spelsessioner. Vi är särskilt stolta över att vår första utgivning Carcassonne, år 2004 vann titeln "Årets Spel", som delades ut av Suomen lelukauppiaiden yhdistys (Finlands leksakshandlares förbund). Det faktum, att samma pris nästa år delades ut åt Menolippu - en annan av våra utgivningar - visar enligt oss, att vinsten inte var en slump; vi kan vår sak!

Våra mål

Vår slogan är "Lautapelit.fi: För kvalitetspel!". Vi erkänner öppet, att vi är passionerade vänner av brädspel, och har satt målen högt i vår egen verksamhet. Spelen vi väljer att ge ut, bör vara de bästa som finns tillgängliga på marknaden. Vi ger naturligtvis ut spel för alla åldersgrupper, men endast spel som vi anser vara de bästa enligt våra högt satta kriterier.

Våra principer

Utgångspunkten för hela vår verksamhet är den bräd- och sällskapsspelande kunden. Detta betyder, att vi håller ett så brett sortiment av spel som möjligt i vårt egna förråd, så att de omedelbart finns till hands för kunden. Antingen i vår detaljhandel, eller per postorder via vår nätbutik.

Vi förstår, att då kunden beställer en produkt via nätbutiken, är det av yttersta vikt, att produkten hittar fram till kunden så snabbt och smidigt som möjligt. Därför håller vi alla våra produkter i vårt egna förråd. Beställningar som anländer före klockan 14:00, levererar vi till posten samma dag. Om beställningen kommer in efter 14:00, levererar vi den till posten följande vardag. Vi paketerar alla försändelser i återvinningsbart paketeringsmaterial, och sparar således både på kundens utgifter och naturen.

I våran utgivningsverksamhet strävar vi till att den stora allmänheten, har enkel tillgång till högklassiga brädspel, i vilkas sällskap de trivs länge och väl. Brädspel bör vara en kontinuerlig glädje, inte något man köper till julen, och slänger bort vid trettondag.

Din kundvagn är tom

Villkor

Purchasing from lautapelit.fi on-line store doesn't require for you to register as lautapelit.fi user. Registering will make your future purchases more convenient and makes it easier for us to provide customer service.

You can find your shopping cart with the current total of your purchases on right-hand side of every page. Hovering your mouse over the “shoppingcart” word will show you the contents of your cart and clicking on “shoppingcart” will take you to a page with detailed view of your current shopping cart contents.

Adding items to your shopping cart is done by clicking “Buy Now” button next to the product you wish to purchase. This will open a window which lets you define how many units of this product you wish to add to your cart. Clicking “Buy” will add the products and move you to checkout. If you wish to continue your shopping, remove the check mark from “Continue automatically to the shoppingcart” before confirming the number of items you wish to add to your cart. You can also continue shopping from checkout page.

When you wish to make your purchase, click on the “shoppingcart” button on right-hand side of the page to move to checkout. On this page you can verify the contents of your cart and remove items from it. You can also clear the contents of your whole cart from here.

If you haven't registered as a user, you'll be asked to fill in your contact details now. Fields marked with star are compulsory for completing your purchase. If you are a registered user, your details will be saved during your first purchase. After this on your future purchases, these details will be filled in automatically. Should your saved details have changed or you discover error in them, you can correct them at this point.

After filling in your details you can select the method of payment. Available methods are most Finnish on-line banks and Luottokunta credit cards (Visa/MasterCard).

After verifying the products you wish to purchase, filling in contact details and selecting the payment method, click the cash register button. This will transfer you to the payment system of your bank or credit card company for completing your purchase. Please make sure you return the our site from link provided by your bank after making your payment. Otherwise information about your payment will take long time to reach us.

You'll receive confirmation of your order via email within 10 minutes. If you do not receive a confirmation, please contact our customer service.

If you have any questions about your order, please call us. You'll find our contact details behind the “contact details” link.

Shipping rates & policies:

Your order will be shipped at the latest during the following workday. If any of the items you ordered is temporarily out of stock, we'll contact you immediately via email. Your order will be shipped to your area's post office. Shipping rates are 3,90 euros for orders under 60,00 euros. Orders with total of 60,00 euros or more will be delivered with free shipping. Your shipment will include a packaging list which will be your receipt and act as possible proof of warranty.

When your order is handled, you will receive a tracking number by e-mail to the address you provided when you made the purchase. The tracking number allows you to follow the shipping procedure, as well as pick up the parcel once it has arrived at the post office. If you receive no such number, we encourage you to check the settings and the spam filter on your e-mail provider. The Postal service will also send you a notification slip when your parcel is ready for pick-up, but years of experience makes us recommend you not to solely rely on this.

If you wish to have your order delivered to a different address from your receipt, you'll be charged 2,90 euros extra for the handling.

Above rates and policies apply only to orders delivered in Finland . If you choose a delivery address into a country other than Finland, the system will automatically add the shipping cost based on your choice of delivery method.

Problems and returns

Our main goals will always be happy customers and a well-working customer service, and we daily strive to do our very best in regards to these goals. Unfortunately, sometimes things don't always go according to the plan. But that's no reason to panic. Our customer service will give you professional and swift assistance, also in less pleasant matters, such as missing shipments, faulty products, returns, and other sudden problems.

Shipping problems

Has your shipment been delayed or gone missing?
Please contact our customer service at info@lautapelit.fi, or by phone; +3589-622 5560, and we'll track down your goods .

Returns

Are you not happy with your purchase?
The Finnish Consumer protection laws guarantee a 14-day period of returns for products bought from a web store. See our instructions for Returns and refunds.

De populäraste sökningarna